הטיפול בעור היבש בחורף

הטיפול בעור יבש בחורף

גורמים רבים אחראים ליובש יתר של עור הגוף: גיל, מיקום גיאוגרפי, עונות השנה, יובש ולחות בבית ובמקום העבודה וכן תדירות השימוש במים וסבון.

יובש העור נוצר גם לאחר שהות ממושכת בחדרים ממוזגים או מחוממים יתר על המידה ללא הוספת לחות לאוויר. בניגוד לעור בריא שהוא רך, חלק וגמיש, עור יבש הינו מחוספס למגע חסר גמישות וחסר ברק,

טיפול בעור יבש הינו בעל משמעות רבה בתחום הקוסמטי כמו גם בתחום הבריאותי. רק כאשר העור בריא הוא יכול למלא את ייעודו כמחסום וסת בפני הסביבה.

חשוב לדעת כי אפילו רחצה בחורף שונה במהותה מזו הקייצית. "מים חמים מרדימים ומעייפים, כך שלעיתים האדם יוצא מהמקלחת יותר עייף משנכנס אליה. ההמלצה היא – רגע לפני שאתם יוצאים מהמקלחת, התיזו על עצמכם מים קרים למספר שניות. מכת הקור הקצרה תמריץ, תרענן ותחזק אתכם.

שימוש בקרמים מעושרים בויטמינים, מלחים, שמנים צמחיים יתרמו רבות לשיפור מרקם עור הגוף, גמישותו ורכותו בחורף.

כל תכשירי הלחות והתחליבים מכילים ריכוזים שונים של אוריאה, חומצה לקטית וגליצרין,כל אלה הם חומרים שעוזרים להחזיר את הלחות לעור

 

אצל נשים וגברים השינויים ההורמונאליים של גיל המעבר משפיעים על בלוטות החלב, ירידה ברמות אסטרוגן וטסטוסטרון אצל גברים ונשים כאחד, גורמת להאטה בתפקוד בלוטות החלב, ואלו מפרישות פחות סבום.

אצל ילדים קטנים בלוטות החלב עדיין אינן מתפקדות ביעילות ולכן עורם נוטה להתייבש בחורף בקלות.

השימוש בסבונים בעור הפנים מאיץ את הפגיעה בשכבת העור החיצונית ומאיץ את היובש. אם זה לא הפריע לך בקיץ יש סיכוי שבחורף תרגישי את זה ולכן מומלץ מאוד לא להשתמש בסבונים המכילים SLS וכן במוצרים המכילים אלכוהול.

בחורף עור גופנו זקוק ליותר חומצות שומן חיוניות: אומגה 3 וגלא (חומצה גמא לינולנית)

אומגה 3 ניתן למצוא בדגים מים צפוני – סול, סלמון, הליבוט, מקרל, פשתן, אגוזי מלך. הקפידו לצרוך ממזונות אלו על בסיס יום יומי. אם אין באפשרותך, רצוי להיעזר בתוסף.

חומצת שומן אומגה 6 מאד זמינה בתזונה ונמצאת כמעט בכל השמנים: תירס, חמניות חריע וכו' . צרכו זרעי דלעת עשירים באבץ ותורמים לעורנו ולמערכת החיסון.

בחורף גופנו זקוק ליותר ויטמין C בשביל בניית הקולגן, שיקום העור ותמיכה במערכת החיסון. מומלץ לצרוך פירות כגון הדרים, קיווי, גמבה. ובמידת הצורך להיעזר בתוסף ויטמין C 500 מ"ג ליום .

ויטמין E שומר על הממבראנות של התאים. ויטמין E נמצא רק במזון שומני: אבוקדו, טחינה, אגוזים.

אמצו שגרת טיפוח של מוצרים טבעיים המבוססים על סרומים של ויטמינים לעור ושמנים צמחיים טהורים כגון: שמן צמחי אובליפיחה המכיל הרבה קרטונואידים, המפ העשיר בחומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 ושמן נר הלילה המכיל גלא, שמן דמדמניות העשירה באומגה 3 וגלא וכן קיימים עוד שמנים נפלאים.

שימוש בקרמים עשירים בשמנים צמחיים בריאים יעשירו את העור בשומן לו הוא זקוק, יבנו את שכבת האפידרמיס ובכך יגנו על העור.

השימוש בשמני/חמאות גוף בחורף לפני יציאה מהבית מומלץ מאוד על מנת להגן על עורך ולמנוע יובש.

 

  • לקבלת מידע נוסף על קורסים:


  • ליצירת קשר חייגו 1-700-500-121

    ניתן לקבל מידע על קורסים, סדנאות, מפגשים ומידע על קנייה מהחנות שלנו.